navigatie
Door brochures in te zetten op de beursvloer kun je jouw bedrijf, organisatie, dienst of product simpel en snel heel tastbaar maken. Lekker overzichtelijk en makkelijk in de hand, wel zo fijn! Maar je kunt er veel meer mee doen dan alleen uitdelen of op de presentatietafel leggen.
Wij geven 7 unieke tips om met brochures de aandacht van bezoekers te trekken en je boodschap effectief over te brengen:
Gebruik originele vormen en ontwerpen
Durf op te vallen met ongebruikelijke vormen en creatieve ontwerpen, zowel in de opmaak als in de uitvoering. Een brochure die opgevouwen is als een pop-up boek of in de vorm van een product dat je promoot, maatwerk maar wel heel gaaf!
Geef de klant iets op te halen
Verpak je brochure samen met een gratis gadget of monster in een bijpassende bedrukte tas. Nog leuker als je er bij een aantal een speciaal “golden ticket” aan toevoegt en de klant een gratis advies of product kan vinden in de goodiebag.
Breng kennis naar de beursvloer
Door jouw brochures aan te vullen met gedetailleerde uitleg of stapsgewijze handleidingen of presentaties van de dienst of het product, heb je mooie haakjes voor een lezing of presentatie. Je geeft zo de complete brochure mee, maar door de interessante (daar gaan we vanuit 😉) presentatie komen zij sowieso nog eens terug naar deze info.
Extra interactie en aandacht
Heb je er wel eens aan gedacht om een soort speurtocht of een quiz waarbij deelnemers antwoorden kunnen vinden in de brochures uit te zetten? Dit zorgt voor interactie en moedigt bezoekers aan om de informatie in de brochure aandachtig door te nemen. Je kunt hier een toffe prijs aan winnen of een gratis advies passend bij jouw business bijvoorbeeld.
Van offline naar online en andersom
Voeg QR-codes toe aan je brochures die linken naar video's, websites of exclusieve online content. En wat dacht je van AR-opties? Dit maakt het makkelijk en interessant voor bezoekers om meer informatie te verkrijgen en de interactie met je merk te verlengen.
Ga voor hip & happening
Jawel, zo simpel kan het ook zijn. Maak een aantrekkelijke fotoplek of selfie-spot met banners of spandoeken en gebruik je brochures als onderdeel van de achtergrond of als rekwisieten. Moedig bezoekers aan om foto's te nemen en deze te delen op sociale media, waardoor jouw merk extra zichtbaarheid krijgt.
Kleur buiten de lijntjes
En we sluiten af waarmee we begonnen, want die presentatietafel kan zoveel creatiever! Denk eens aan meer onconventionele presentatiewijzen voor je brochures, zoals een brochurewant waar bezoekers er een uit kunnen kiezen, wellicht in diverse varianten zodat je een eyecatcher-wand realiseert. Of een grab-and-go systeem waarbij brochures uit een dispenser gehaald kunnen worden.
Zeg nou zelf, met deze tips zullen je brochures niet alleen opvallen maar ook echt waarde toevoegen aan de ervaring van de beursbezoekers. En onthoud: wees niet bang om buiten de lijntjes kleuren en MAXimaal op te vallen op de beursvloer! Wij zorgen dat je promotiemiddelen strak in orde zijn. Neem gerust contact met ons op voor alle mogelijkheden of bestel jouw unieke beursitems in de webshop!
Staat jouw keuze er niet bij? Vraag dan vrijblijvend een prijsopgave aan!
En onze trouwe klanten kunnen op rekening bestellen